CRM – czyli usprawnić przepływ informacji
Wiele firm mających kilka działów - produkcja, sprzedaż, marketing, księgowość – boryka się z problemem komunikacji wewnętrznej i dotarciem do klienta. Często zdarza się, że jednego klienta, pod różnymi względami obsługuje kilka osób. Warto zadbać o to, aby każdy wiedział na jakim etapie realizacji jest zlecenie czy opłacenie faktur, w tym celu można korzystać z nowoczesnych systemów zarządzania relacjami z klientem.
Zdobycie klienta, a następnie stałe utrzymywanie i budowanie relacji z nim to obecnie największe wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego. Jest to szczególnie ważne w średnich przedsiębiorstwach, gdzie kontakt z klientami i kontrahentami utrzymuje kadra z różnych działów
i w związku z tym często następuje kłopot z usystematyzowaniem komunikacji, tak aby każdy wiedział „co się dzieje” w danym momencie.
Dzięki systemom CRM możemy efektywniej planować działania, jak również przewidywać ewentualne sytuacje kryzysowe. Z tego też względu w ramach projektu „ E-profesjonalista – rozwój umiejętności informatycznych w przedsiębiorstwach” przygotowaliśmy szkolenie z systemu CRM dla średnich przedsiębiorstw z terenu województwa świętokrzyskiego. Ma to być wprowadzenie dla kadr zarządzających w przedsiębiorstwach, jak również dla marketingowców, działów kadr (HR) czy przedstawicieli handlowych, którzy poznają metodologię funkcjonowania takiego systemu.
Dzięki 64 godzinom szkolenia uczestnicy dowiedzą się o różnych możliwościach wykorzystania systemu w swoich firmach, co może przysłużyć się do uelastycznienia czasu pracy, jak również do budowania coraz lepszych i długotrwałych relacji z klientami.
Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonego trenera, na jednym z systemów CRM, dzięki czemu będzie mógł pokazać w praktyce zalety zarządzania relacjami z klientami. Uczestnicy szkolenia, będą mogli dzięki temu, albo wykorzystać tą wiedzę do lepszego korzystania z istniejących w ich przedsiębiorstwach systemów, lub zastanowić się czy takie narzędzi byłoby przydatne w ich firmie do usprawnienia działań. Warto przy tym zaznaczyć, że część systemów CRM jest zupełnie bezpłatna i łatwo dostępna w Internecie. Wystarczy tylko, aby doświadczony informatyk skonfigurował system, a następnie przeprowadził wśród załogi krótkie szkolenie. Ale aby wiedzieć czy warto, należy wzięć udział w szkoleniu, które pozwoli podjęć decyzję, czy z tego typu narzędzi będą Państwo chcieli korzystać w swojej firmie.
Szkolenie zaczyna się już w sierpniu – konkretnie 23-24.08.2012, a kolejne daty znajdą Państwo w materiale poniżej.
Czas szkolenia: 64 h
Miejsce szkolenia: Kielce ul. Sandomierska 89
Daty szkolenia: 23 i 24.08.2012 r. , 30 i 31.08.2012r. , 6 i 7.09.2012 r. , 13 i 14.09.2012 r.
Ilość osób na szkoleniu: 10
Ilość wolnych miejsc: 7
Cena szkolenia: BEZPŁATNE
Trener: Przemysław Lepiarz - Ukończył studia magisterskie inżynierskie na kierunku Informatyka – systemy komputerowe na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako informatyk wspierając i szkoląc użytkowników z zakresu programów do zarządzania firmą i biurem rachunkowym. Pracował również jako programista, kierownik zespołu tworząc, rozwijając i wdrażając oraz szkoląc z programów do zarządzania przedsiębiorstwem (CRM, ERP). Obecnie jest właścicielem firmy w ramach której nadal tworzy, rozwija, wdraża oraz szkoli z tychże programów. Uczestniczył w wielu kursach prowadzonych przez COMARCH S.A. z zakresu systemów zarządzania przedsiębiorstwem potwierdzonych egzaminami na poziomie profesjonalisty
Ogólny zakres szkolenia:
Program szkolenia pn. „Szkolenie z systemów CRM”
Dzień 1
- Zapoznanie się uczestników, uzgodnienie zasad szkolenia
- Wprowadzenie do CRM (wyjaśnienie nazwy, historia systemów CRM)
- Do czego służy CRM, przykładowe zastosowania
- Dyskusja na temat doświadczeń uczestników z CRM (wykorzystanie, efekty), ew. Case Study
- Uruchomienie CDN XL
- Konfiguracja CRM w CDN XL
- CRM a Dane, źródła danych
- Karta klienta w CDN XL
- Karta
- Atrybuty
- Grupy
- Notatki w CDN XL z rozmów z klientem
- Proste zadania w CDN XL
- CRM w kontekście ustawy o ochronie danych osobowych
Dzień 2
- Koncepcja kampanii
- Omówienie etapów wzorcowej kampanii sprzedażowej
- Wzorce kampanii w CDN XL
- Wzorce działań w CDN XL
- Stworzenie i przeprowadzenie kampanii sprzedażowej w CRM CDN XL
- Dyskusja na temat skuteczności i rodzajów kampanii w zależności od produktu/klienta/procesu
Dzień 3
- Gromadzenie danych
- Profilowanie
- Ankiety, jak tworzyć, najczęstsze błędy
- Stworzenie ankiety w CRM CDN XL
- Podpięcie ankiety do wzorca kampanii oraz kampanii w CDN XL
- Przeprowadzenie ankiet
- Segmentacja klientów, metoda Paretto, ABC
- Utworzenie grup docelowych w CDN XL (ręczne i automatyczne, również w Business Intelligence)
- Stworzenie kampanii do wybranej grupy docelowej, stworzenie kampanii różniącej się w zależności od grupy docelowej uczestnika kampanii
Dzień 4
- Cross-selling, up-selling, omówienie
- Rozbudowa poprzedniej kampanii o dodatkowe etapy
- Wybranie nowej grupy docelowej i stworzenie nowej kampanii
- Wykorzystanie CRM i kampanii do zarządzania zakupami
- Stworzenie kampanii zakupowej w CRM
Dzień 5
- Stworzenie kampanii windykacyjnej,
- Automatyzacja działań (etapów kampanii)
- Automatyczne dodawanie podmiotów do kampanii
- Integracja z Outlook
- Integracja z centralami telefonicznymi
- Integracja z telefonami VoiP
- Stworzenie newslettera, życzeń świątecznych w CRM
Dzień 6
- Obsługa posprzedażowa (helpdesk), omówienie celów, ewidencja w CDN XL
- Przykład innych, dedykowanych systemów HelpDesk zintegrowanych z CDN XL (np. OTRS)
- Obsługa reklamacji sprzedaży, stworzenie procesu reklamacji w CDN XL
- Obsługa reklamacji zakupu, stworzenie procesu reklamacji w CDN XL
- Podstawy pracy grupowej, przekazywanie zadań – omówienie
- Przekazywanie zadań w CDN XL
- Kontrola czasu pracy, grafik czasu pracy w CDN XL
-
Szybkie wyszukiwanie klienta, kompletu informacji o kliencie w CDN XL
Dzień 7
- Aktualne informacje o kliencie w terenie – omówienie pracy przedstawicieli mobilnych z systemem CRM – demonstracja Mobilnego Sprzedawcy CDN XL
- Stworzenie wzorca wizyty handlowej
- Obsługa wydatków mobilnych
- Stworzenie i kontrola raportów dla przedstawiciela handlowego
- Stworzenie i kontrola planu sprzedaży w CRM CDN XL
- Raporty z Business Intelligence CDN XL
- Subskrypcje dla pracowników z Business Intelligence CDN XL
-
Stworzenie i kontrola budżetu w Business Intelligence CDN XL
Dzień 8
- Automatyczna i inteligentna segmentacja klientów przy wykorzystaniu Data Mining
- Analiza metody koszykowej przy wykorzystaniu Data Mining i stworzenie kampanii up/cross –selling na podstawie wyników
- Nowoczesne metody CRM (social, big data)
- Przykłady innych systemów CRM
- Jak przygotować się do wyboru i wdrożenia CRM
- Przykłady porażek, jak nie wdrażać i nie pracować z CRM
- Egzamin końcowy
Etapy ćwiczenia konkretnej metodyki
- Teoria na dany temat- wykład, dyskusja
- Wprowadzenie do systemu - demonstracja
- Ćwiczenie wykonane wspólnie z uczestnikami (indywidualnie lub w grupach)
- Prezentacja wykonanych zadań przez uczestników
- Wprowadzenie przykładowych danych przez uczestników
- Wspólna, grupowa analiza i omówienie
- Wykład na temat możliwości i miar do analizy wyników danego działania
- Analiza danych w BI/Raportowaniu
- Dyskusja o metodach na podstawie praktycznych doświadczeń uczestników lub Case study