Moduł 1
Prawne aspekty sprzedaży
- Unormowanie umowy sprzedaży, podział i forma:
- Pojęcie rękojmi. Uprawnienia konsumenta wynikające z rękojmi:
- Pojęcie gwarancji. Uprawnienia konsumenta wynikające z gwarancji:
- Zasada postępowania przy złożeniu reklamacji przez konsumenta:
- Obowiązki sprzedawcy w świetle obowiązujących przepisów.
- Możliwość dochodzenia odszkodowania od sprzedawcy na ogólnych zasadach odpowiedzialności kontraktowej.
- Odpowiedzialność producenta za szkodę wyrządzoną przez produkt.
Moduł 2
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - 8 godzin teoretycznych
Moduł 3
Organizacja gospodarki magazynowej
- Odległości dystrybucyjne
- Podział magazynów i ich charakterystyka z przykładami praktycznymi
- Problemy związane z zasadami planowania i realizacji potrzeb magazynowych
- Problematyka logistyki w gospodarce magazynowej, jej istota i znaczenie przy organizacji i zarządzaniu magazynami
- Charakterystyka elementów technicznych procesu magazynowego, takich jak: zapasy magazynowe, budowle magazynowe
- Elementy technologiczne i organizacyjne procesu magazynowego
- Zasady organizacji gospodarki magazynowej, w tym: struktury organizacji gospodarki magazynowej, organizacja procesów związanych z odbiorem, przyjęciem i wydaniem zapasów magazynowych.
- Metody i mierniki oceny gospodarki magazynowej
- Koszty magazynowania powstające w przedsiębiorstwie
Moduł 4
Dokumentacja związana ze sprzedażą
- dokumentowanie sprzedaży (zasady wystawiania, otrzymywania i przechowywania dokumentów księgowych):
- paragon fiskalny,
- faktura VAT,
- faktura VAT korygująca,
- nota korygująca.
- dokumentowanie obrotu magazynowego,
- dowody księgowe w sprzedaży, rodzaje i przykłady,
- błędy w dowodach księgowych i ich korygowanie,
- przepływ i ewidencjonowanie dokumentów,
- odpowiedzialność z tytułu popełnionych błędów,
- zwroty towarów, straty towarów,
- ćwiczenia.
Moduł 5
Obsługa klienta
- pierwszy kontakt z klientem,
- odczytywanie potrzeb klienta,
- przeszkody w komunikowaniu się sprzedawcy z klientem,
- rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania,
- rozpoczęcie kontaktu z klientem,
- techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży,
- obrona przed presją i manipulacją - trudni klienci,
- techniki zadawania pytań.
Negocjacje handlowe i techniki sprzedaży
- Psychologia sprzedaży: dlaczego ludzie kupują?
- Etapy procesu sprzedaży
- Cechy efektywnego sprzedawcy: wygląd i umiejętności
- Czynniki psychologiczne wpływające na decyzję zakupu
- Negocjacje handlowe
- Zaspokajanie potrzeb klienta techniką sprzedaży cech, zalet i korzyści
- Prezentacja produktu i jego ceny, Zasady skutecznej argumentacji
- Zamykanie rozmów handlowych
Moduł 6
Marketing i reklama w handlu detalicznym
- Badanie rynku.
- Reklama firmy, produktów i usług.
- Promocja firmy na rynku, promocja towarów i usług.
- Sprzedaż bezpośrednia
- Public Relations
- Dystrybucja.
Moduł 7
Teoretyczne i prawne podstawy obsługi kas fiskalnych
Omówienie ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym :
- Zapoznanie się z załącznikami do Rozporządzenia Ministra Finansów
- Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków stosowania kas przez podatników.
- Zasady prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
- Wybrane przepisy prawne dla kasjerów dotyczące kas fiskalnych.
- Ogólne zasady pracy przy kasie fiskalnej.
Problematyka techniczna i obsługa praktyczna kas fiskalnych :
- budowa kas,
- podstawowe wyposażenie,
- klawisze występujące w poszczególnych modelach,
- wymiana papieru,
- podstawowe funkcje kas,
- stosowanie rabatów i narzutów,
- zasady stornowania (storno, storno p, anulacja)
- funkcje i rodzaje płatności,
- rozliczanie kaucji na kasie fiskalnej,
- sprzedaż niepełnych opakowań,
- programowanie czasu,
- wpłaty i wypłaty.
Moduł 8
Obsługa komputera
CZĘŚĆ I
– Podstawy obsługi komputera (3 godziny)
CZĘŚĆ II
– Obsługa edytora tekstu Word (3 godziny)
CZĘŚĆ III
- Arkusz kalkulacyjny Excel (4 godziny).
CZĘŚĆ IV
- Komputer w dziale sprzedaży - program SUBIEKT - 14 godzin praktycznych
Komputerowa obsługa sprzedaży
- Definiowanie firmy.
- Wprowadzanie i modyfikacja danych w kartotekach.
- Obsługa sprzedaży.
- Obsługa zakupów.
- Obsługa magazynów.
- Rozliczenia.
- Przygotowywanie raportów.
- Ochrona i przenoszenie danych.
- Fakturowanie komputerowe
Egzamin.
Projekt „Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet”
realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa
przez Europejski Dom Spotkań-Fundację Nowy Staw w Lublinie, nadzorowany przez
Departament Wdrażania EFS w MPiPS
|