Misją Instytutu Rynku Pracy jest udzielanie profesjonalnego wsparcia aktualnym i potencjalnym uczestnikom rynku pracy w ich rozwoju zawodowym w duchu poszanowania godności człowieka jako podmiotu pracy.

PROJEKTY INSTYTUTU RYNKU PRACY
AKTYWIZACJA, SPECJALIZACJA, PRAKTYKA - PROMOCJA ZATRUDNIENIA KOBIET
KALENDARZ PROJEKTU


MARZEC - CZERWIEC 2007
Plan szkoleń zawodowych :
Sprzedawca. Pracownik placówki handlowo-usługowej

powiekszeniepowiekszeniepowiekszeniepowiekszeniepowiekszeniepowiekszenie

Moduł 1
Prawne aspekty sprzedaży

  1. Unormowanie umowy sprzedaży, podział i forma:
  2. Pojęcie rękojmi. Uprawnienia konsumenta wynikające z rękojmi:
  3. Pojęcie gwarancji. Uprawnienia konsumenta wynikające z gwarancji:
  4. Zasada postępowania przy złożeniu reklamacji przez konsumenta:
  5. Obowiązki sprzedawcy w świetle obowiązujących przepisów.
  6. Możliwość dochodzenia odszkodowania od sprzedawcy na ogólnych zasadach odpowiedzialności kontraktowej.
  7. Odpowiedzialność producenta za szkodę wyrządzoną przez produkt.

Moduł 2
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - 8 godzin teoretycznych

Moduł 3
Organizacja gospodarki magazynowej

  1. Odległości dystrybucyjne
  2. Podział magazynów i ich charakterystyka z przykładami praktycznymi
  3. Problemy związane z zasadami planowania i realizacji potrzeb magazynowych
  4. Problematyka logistyki w gospodarce magazynowej, jej istota i znaczenie przy organizacji i zarządzaniu magazynami
  5. Charakterystyka elementów technicznych procesu magazynowego, takich jak: zapasy magazynowe, budowle magazynowe
  6. Elementy technologiczne i organizacyjne procesu magazynowego
  7. Zasady organizacji gospodarki magazynowej, w tym: struktury organizacji gospodarki magazynowej, organizacja procesów związanych z odbiorem, przyjęciem i wydaniem zapasów magazynowych.
  8. Metody i mierniki oceny gospodarki magazynowej
  9. Koszty magazynowania powstające w przedsiębiorstwie

Moduł 4
Dokumentacja związana ze sprzedażą

  1. dokumentowanie sprzedaży (zasady wystawiania, otrzymywania i przechowywania dokumentów księgowych):
    • paragon fiskalny,
    • faktura VAT,
    • faktura VAT korygująca,
    • nota korygująca.
  2. dokumentowanie obrotu magazynowego,
  3. dowody księgowe w sprzedaży, rodzaje i przykłady,
  4. błędy w dowodach księgowych i ich korygowanie,
  5. przepływ i ewidencjonowanie dokumentów,
  6. odpowiedzialność z tytułu popełnionych błędów,
  7. zwroty towarów, straty towarów,
  8. ćwiczenia.

Moduł 5
Obsługa klienta

  • pierwszy kontakt z klientem,
  • odczytywanie potrzeb klienta,
  • przeszkody w komunikowaniu się sprzedawcy z klientem,
  • rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania,
  • rozpoczęcie kontaktu z klientem,
  • techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży,
  • obrona przed presją i manipulacją - trudni klienci,
  • techniki zadawania pytań.

Negocjacje handlowe i techniki sprzedaży

  1. Psychologia sprzedaży: dlaczego ludzie kupują?
  2. Etapy procesu sprzedaży
  3. Cechy efektywnego sprzedawcy: wygląd i umiejętności
  4. Czynniki psychologiczne wpływające na decyzję zakupu
  5. Negocjacje handlowe
  6. Zaspokajanie potrzeb klienta techniką sprzedaży cech, zalet i korzyści
  7. Prezentacja produktu i jego ceny, Zasady skutecznej argumentacji
  8. Zamykanie rozmów handlowych

Moduł 6
Marketing i reklama w handlu detalicznym

  1. Badanie rynku.
  2. Reklama firmy, produktów i usług.
  3. Promocja firmy na rynku, promocja towarów i usług.
  4. Sprzedaż bezpośrednia
  5. Public Relations
  6. Dystrybucja.

Moduł 7
Teoretyczne i prawne podstawy obsługi kas fiskalnych

Omówienie ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym :

  1. Zapoznanie się z załącznikami do Rozporządzenia Ministra Finansów
  2. Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków stosowania kas przez podatników.
  3. Zasady prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
  4. Wybrane przepisy prawne dla kasjerów dotyczące kas fiskalnych.
  5. Ogólne zasady pracy przy kasie fiskalnej.

Problematyka techniczna i obsługa praktyczna kas fiskalnych :

  • budowa kas,
  • podstawowe wyposażenie,
  • klawisze występujące w poszczególnych modelach,
  • wymiana papieru,
  • podstawowe funkcje kas,
  • stosowanie rabatów i narzutów,
  • zasady stornowania (storno, storno p, anulacja)
  • funkcje i rodzaje płatności,
  • rozliczanie kaucji na kasie fiskalnej,
  • sprzedaż niepełnych opakowań,
  • programowanie czasu,
  • wpłaty i wypłaty.

Moduł 8
Obsługa komputera

CZĘŚĆ I
– Podstawy obsługi komputera (3 godziny)

CZĘŚĆ II
– Obsługa edytora tekstu Word (3 godziny)

CZĘŚĆ III
- Arkusz kalkulacyjny Excel (4 godziny).

CZĘŚĆ IV
- Komputer w dziale sprzedaży - program SUBIEKT - 14 godzin praktycznych

Komputerowa obsługa sprzedaży

  1. Definiowanie firmy.
  2. Wprowadzanie i modyfikacja danych w kartotekach.
  3. Obsługa sprzedaży.
  4. Obsługa zakupów.
  5. Obsługa magazynów.
  6. Rozliczenia.
  7. Przygotowywanie raportów.
  8. Ochrona i przenoszenie danych.
  9. Fakturowanie komputerowe

Egzamin.


Projekt „Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet”
realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa
przez Europejski Dom Spotkań-Fundację Nowy Staw w Lublinie, nadzorowany przez
Departament Wdrażania EFS w MPiPS


INSTYTUT RYNKU PRACY - FUNDACJA NOWY STAW
ul. Przechodnia 4, 20-003 Lublin, tel. +48 81 534 61 91, fax +48 81 534 61 92

eds@eds-fundacja.pl , www.irp-fundacja.pl

Konto : Alior Bank S.A. ul. Zana 32A 20-601 Lublin
Numer identyfikacyjny banku - SWIFT: ALBPPLPW , Numer rachunku PL13249000050000453097076090

.
  © INSTYTUT RYNKU PRACY - FUNDACJA NOWY STAW    2004-2024    © WEBMASTER: STUDIO EM   .
DO GRY